NAt Cocktail house | drink list design
design_Lana+Savettiere architetti
company_Nat Cocktail house
year_2019
Il tema del viaggio caratterizza la nuova drink list del Nat Cocktail house di Torino, disegnata in collaborazione con i bar manager del locale. Un viaggio sensoriale che ha come destinazioni 10 città del mondo, che sono la rivisitazione di altrettanti cocktail classici secondo sapori che caratterizzano questi luoghi.
The main theme of Nat Cocktail house’s new drink list is journey,and it’s designed in collaboration with the bar managers of the restaurant. A sensory journey that has 10 cities in the world as destinations, which are the reinterpretation of as many classic cocktails according to the flavors that characterize these places.
Ogni cocktail compare nella carta con una sua scheda che ha l’aspetto di un biglietto aereo, dove la località di partenza è il classico di base e quella di arrivo è la città che dà il nome al drink e che ne caratterizza il gusto.
Il menu si estende poi sui social, attraverso un Qr code che il cliente può inquadrare con il suo smarphone e che lo collega a una pagina Instagram dove trova la foto e la descrizione del cocktail e, soprattutto, i commenti degli altri clienti che lo hanno già degustato.
Each cocktail is presented on a card that looks like a flight ticket, where the starting point is the basic classic cocktail and the destination is the city that gives its name to the drink and which characterizes its taste.
The menu then interacts with social networks, through the scanning of a qr code that links the customer to an Instagram page where he can find the photo and description of the cocktail and, above all, the comments of other customers who have already tasted it.